Jeżeli musimy delegować swoich pracowników do innych państw członkowskich Unii Europejskiej musimy być świadomi praw jakie nas obowiązują. O ile wyjazd jest jedynie kilku dniowy nie stanowi on większego problemu dla pracodawcy. Jeżeli jednak praca jaką miałby pełnić pracownik poza granicami kraju jest wyjazdem kilku miesięcznym musimy już znać wszystkie przepisy które będą nas wiązać, dotyczyć. Istotnym dokumentem jest Dyrektywa Wdrożeniowa mająca na celu ochronę praw pracowników delegowanych i kontrole firm ich zatrudniających. Te i inne przepisy powinny być znane każdemu kto potrzebuje wysłać pracownika do pracy w innym państwie należącym do Unii Europejskiej. Jeżeli jednak wszystkie regulacje prawne nie są nam znane bądź nie jesteśmy ich pewni powinno się sięgnąć informacji poprzez organizowane kongresy, konferencje lub seminaria jakie są organizowane przez: delegowanie Dzięki temu uzyskamy należytą dla nas wiedzę z zakresu delegowania, jaka uprości nam podejmowanie kluczowych decyzji. By być na bieżąco z istotnymi informacjami warto dodatkowo zaglądać na stronę inicjatywy.